חוויות שלג בצפון הגולן

מומלץ למשפחות וקבוצות מטיילות

היי לכם,

בדרך לחרמון מתארחים אצלנו במחיר משתלם במיוחד !
אספנו עבורכם 5 המלצות לחוויות שלג בחינם בחודש פברואר 2023:

יציאה מכפר נופש דוגה ונסיעה של כ 40 דקות עד לצפון רמת הגולן אזור בו ניתן להתענג על חווית שלג לכל המשפחה.

> נקודה ראשונה – הר אביטל
הר געש רדום בגובה כ-1,204 מטר מעל פני הים. נחשב למבנה הגעשי הגדול ברמת הגולן. פירוש השם: "הר אבי הטל" ובערבית: תל אבו נידא על שם קבר השייח' אבו נידא (שהיה בפסגתו ואשר יוחסו לו סגולות של הורדת גשמים). כיום יש בפסגה בסיס צבאי, והגישה למקום אסורה.

ההר בנוי בצורת פרסה, כנראה כתוצאה מקילוח בזלת אשר פרץ מצלע ההר וסחף עימו את החלק הצפוני-מערבי של ההר, לעבר השטח בו בנוי כיום קיבוץ מרום-גולן. אזור הקילוח מכוסה ביער טבעי של אלונים המשתרע גם מחוץ לתחומי השמורה.

> נקודה שנייה – הר בנטל
(במרחק 4 ק"מ מהר אביטל)
הר בנטל הוא הר געש רדום שפסגתו מגיעה לגובה של 1,165 מטרים מעל לפני הים. מקור שמו העברי של ההר הוא הפרש הגבהים בינו ובין הר אביטל הגבוה ממנו. בערבית נקרא ההר "תל אל-ברם", שפירושו "התל שמסובבים אותו", ואשר מקורו, ככל הנראה, בצורתו דמוית הפרסה המעוגלת. ההר נמצא ממערב לעיר הסורית קוניטרה ומדרום ליישוב מרום גולן, השוכן למרגלותיו. ההר מהווה נקודת תצפית מצוינת לעבר סוריה, מורדות החרמון וכן על שאר רמת הגולן. 

> נקודה שלישית – שמורת יער אודם
(במרחק של 14 ק"מ מהר בנטל)
יער אודם, שמורת היער הגדולה בגולן, הוא יער אלונים מרתק וקסום. בחורף היער מושלג ופורחת בו הרקפת היוונית הנדירה. אתם מוזמנים לצאת לטיול מעגלי קצר ויפיפה ביער אודם מגיעים לתל קצעא שביער אודם ומחנים את הרכב. הולכים על שביל שהינו חלק משביל הגולן (מסומן בצבעי לבן- כחול ירוק). המסלול נכנס לתוך היער בין עצי האלון. ביציאה מהיער פונים ימינה למסלול המסומן באדום וחוזרים אל נקודת ההתחלה. אורך המסלול: כקילומטר, משך המסלול: כשעה.

היער הוא שריד ליער גדול יותר שכיסה את האזור עד לפני מאה שנים. הצ’רקסים שהתיישבו בגולן במאה ה-19 כרתו את עצי היער לבנייה ומכירה והביאו לצמצום שטחו. היער הוא טיפוס מיוחד של חורש ים תיכוני מפותח על אדמת בזלת. הרכב עצי היער נובע מאופי קרקעו הבזלתי, מכמויות הגשמים הגדולה היורדת בו, מהיותו מכוסה שלג במשך מספר שבועות בשנה, מגובהו ועוד. ממזרח לשמורת יער אודם מתנשא הר אודם לרום 1187 מ’. הר אודם (בערבית ‘ראס אל אחמר’) נקרא כך בגלל הסקוריה האדמדמה המרכיבה אותו.

> נקודה רביעית – מַסְעָדֶה
(במרחק של כ 2.5 ק"מ משמורת יער אודם)
ישוב דרוזי בצפון רמת הגולן שנוסד לפני כ 70 שנה. משמעות השם מסעדה = מהשורש ס.ע.ד (פירוש אחד: סיוע; פירוש שני: שמחה).
באזור תמצאו טבע עוצר נשימה, סמוך ממזרח ליישוב שוכנת שמורת הטבע "בריכת רם", המכונה בפי המקומיים "בִּירכָּת ראן". במרכזה אגם מים מתוקים טבעי, ממנו משקים את הגידולים באזור. אגן הבריכה ממוקם במוצא בקעת יעפורי, הקרויה על-שם קברו של נבי יעפורי, אחד מארבעת הקברים הקדושים לעדה הדרוזית.
מצגת על הישוב והאפשרויות לטייל ולבקר באזור תמצאו בקישור זה: https://go.galil.gov.il/html5/Web/2026/nasaade.pdf

> נקודה חמישית – בירכת רם
(במרחק של כ 2.5 ק"מ ממסעדה)
אגם טבעי עם מים מתוקים, היחיד מסוגו בגולן, המוקף מטעי תפוחים ודובדבנים. בחורף השלג עוטף את ההרים בסביבה ומקנה לבריכה מראה קסום במיוחד.  

ניתן לבצע מסלול הליכה מעגלי סובב בריכת רם, לאורך כ 3.5 ק"מ המבוסס על שביל הגולן ממערב לבריכה (השביל הישן) וסימון שבילים ירוק ממזרח לבריכה. בדרך עוברים בשטחים חקלאיים סביב הבריכה ונהנים מנקודות תצפית מרהיבות. כדי להתחיל את המסלול מחנים את הרכב בחניון בירכת רם.

שיהיה סופש מחמם !
צוות כפר נופש דוגה

חבילות אירוח לסופש 9-11.2.2023 >> 

חברי "מועדון מטיילים דוגה" – מוזמנים להתארח בסופ"ש הקרוב במחיר משתלם במיוחד החל מ 600 שח למשפחה ולצאת לחווית שלג בצפון רמת הגולן. 
האירוח בקרוואנים מדוגמים ומאובזרים או בחניון לקרוואן שלכם מהבית.

להזמנות חייגו או שלחו וואטס: 0523071322

שלג

מפת התמצאות