מסלול תצפיות עוצרות נשימה

מומלץ למשפחות וקבוצות מטיילות

היי לכם,
גם הסופש הקרוב (26-28.1.2023) אמור להיות עם מזג אוויר נוח (חמישי ושישי 23-24 מעלות) אז קבלו את ההמלצה שלנו למסלול תצפיות עוצרות נשימה !
יציאה: מכפר נופש דוגה

מקלידים בוייז: מצפה שלושת הגבולות/ מעיין עין אי"ה. נסיעה של כ 25 ק"מ.

אתר 1: מצפה שלושת הגבולות

נסיעה מכביש 98 ועד לכניסה לישוב מיצר, שם ממשיכים ישר כ 200 מטר, עד לצומת שבה פונים שמאלה לכיוון דרך הפטרולים העליונה. בצומת יש שלט של רשות הטבע והגנים המכוון לנקודת הסיום של נחל מיצר. לאחר 300 מטר מגיעים לצומת נוספת בה פונים לכיוון מזרח. מיד לאחר הפנייה נמצאת תצפית משולש הגבולות סוריה-ירדן-ישראל, אחת מפינות החמד הנסתרות והיפות ביותר בדרום רמת הגולן. אפשר לשבת להפסקת קפה ולהשקיף על הנוף המרהיב.

אתר 2: עין אי"ה
בריכה שנבנתה ע"י הסורים ושופצה ע"י חיילי גבעתי אשר העניקו למעיין את שמו, והקימו מצבה לזכרו של "איילון יעקב הורוביץ", בן הישוב נוב, שנהרג בתאונת אימונים בשנת 2004. המעיין שופע מים בכל ימות השנה. הכניסה למעיין חופשית, סמוך למעיין יש רחבה לחניה. מרחק הליכה מהחניה למעיין כ 200 מטר.

אתר 3: מצפה השלום
מעין אי"ה נמשיך לקיבוץ כפר חרוב (במרחק של כ 10 ק"מ). מצפה השלום הוקם ע"י חברי קיבוץ כפר חרוב לאחר שבשנת 1967 במהלך מלחמת ששת הימים צה"ל שחרר את יישובי הצפון מאימת הצבא הסורי ששלט באזור זה וחלש על היישובים בסביבה. מאז הגולן התפתח, הוקמו בו ישובים עם תיירות וחקלאות משגשגת, לציון ימי השלווה השוררת כיום באזור נקבע שמה של תצפית מרהיבה זו "מצפה השלום".
אפשר לצאת מהמצפה למסלול בשמורת טבע מצוקי האון הכולל נביעות מים, בוסתני פרי ופריחות ייחודיות. המסלול מתחיל במדרגות שמשמאל למצפה ומסומן בכחול. המסלול מעגלי ואורכו כק"מ. במסלול נמצא מעיין השלום, בריכה קטנה ומקסימה.

מומלץ גם לצאת לטיול קל ונגיש בטיילת סלולה ממצפה השלום העוברת על המצוק שמעל הכנרת. אורך הטיילת כ 2 ק"מ והיא מגיעה עד למצפה מבוא חמה. לכל אורך הדרך יש נוף מרהיב וספסלים להפסקה וישיבה. המסלול מתאים לנכים ועגלות.

ג'חנון לשבת – על הדרך
אפשר להזמין מראש ולאסוף ישירות מנאות גולן (על הדרך שבין כפר נופש דוגה למצפה שלושת הגבולות, על כביש 789)
הג'חנון של חן – 0523878771

שיהיה סופש נפלא !
צוות כפר נופש דוגה

חבילות אירוח לסופש הקרוב 26-28.1.2023
לחברי "מועדון מטיילים דוגה"
חברי "מועדון מטיילים דוגה" – מוזמנים להתארח בסופש הקרוב במחיר מוזל למשפחות החל מ 600 שח.
אירוח באוהלים ממוזגים בקרוואנים מאובזרים או בחניון לקרוואן שלכם מהבית. 

להזמנות חייגו או שלחו וואטס: 0523071322

מפת התמצאות