אביב בגולן – אירוס החרמון

מומלץ למשפחות וקבוצות מטיילות

היי לכם,
השבוע אנו ממליצים על הזדמנות אחרונה ליהנות מאִירוּס הַחֶרְמוֹן בשמורת תנוריה (מושב יונתן) ולבקר בשמורת טבע גמלא – בסופ"ש אביבי במיוחד.

*יציאה מכפר נופש דוגה*
נקודה ראשונה: קפה מוייז – מושב רמות – נסיעה של 10 דקות (4.8 ק"מ).
נתחיל את היום בקפה מוייז – המשקיף על נופה המרהיב של הכנרת, הרי הגליל והגולן. שעות פתיחה בשישי ובשבת – 9:00-14:00. לאורחי דוגה יש הנחה ע"ס 10%.
קישור להגעה: כאן

*נקודה שנייה: שמורת תנוריה, מושב יונתן*
במרחק של כ 30 דקות (34.8 ק"מ) מקפה מוייז ברמות
שְׁמוּרַת תַנּוּרִיֶּה – במרכז רמת הגולן, שמורה הפרוסה על פני כ 400 דונם, על גדל נחל תנוריה, כ 2 ק"צ צפונית למושב יונתן. אירוס החרמון גדל בשמורה שמטרתה לשמור על אירוס הגולן שהינו פרח מוגן. הכניסה חינם. המסלול מתאים לכל המשפחה. בשמורה ריכוז נדיר של אירוס הגולן.
קישור להגעה: כאן

*נקודה שלישית: שמורת טבע גמלא*
נחזור משמורת תנוריה לכיוון שמורת טבע גמלא – במרחק של 10 דקות נסיעה (8.2 ק"מ) לטיול קסום במיוחד.
מדוע מומלץ לבקר: בשמורה נופים ותצפיות מרהיבות, שילוב נדיר של טבע ונוף עם סיפור אנושי היסטורי מרתק. המצפור צופה אל מושבת קינון של עופות דורסים, ובמרחק הליכה ממנו, בראש קניוני הנחלים המרשימים – שרידיה של העיר העתיקה גמלא, המספרים את סיפור גבורתה הייחודי, ובהם שרידי בית הכנסת הקדום ביותר בעולם.

השמורה הנפלאה ביותר בגולן מזמינה משפחות חובבות טבע לגלות כיצד שומרים על הטבע – הלכה למעשה. השבת צבאים לטבע, אישוש אוכלוסיית הנשרים, תחזוקה ושמירה על השטחים הפתוחים עבור חיות הבר בשמורה – כך הפקחים עושים זאת, והם מזמינים אתכם לשמוע על עבודתם בשבוע שמירת טבע. בנוסף תוכלו ליהנות מתערוכת צילומים "להתנדב זה בטבע שלי" המייצגת את העשייה המשמעותית של המתנדבים לשמירת הטבע ולהגנה על חיות הבר.

הכניסה לשמורה בתשלום: 28 שח למבוגר, 14 שח לילד/חייל/אזרח וותיק.

למידע נוסף: כאן

שמורת הטבע גמלא היא אחד מאתרי הצפרות החשובים בארץ, בזכות מגוון הציפורים והדורסים העשיר שבה המשתנה עם עונות השנה, כמה מהם נדירים. בגמלא נמצאת מושבת הלינה והקינון של עופות דורסים הגדולה והמגוונת ביותר בארץ. בשמורה גם מינים רבים של יונקים ומינים ייחודיים ונדירים של דגים ודו-חיים.

>> חבילות אירוח לסופ"ש הקרוב >>
חברי "מועדון מטיילים דוגה" – מוזמנים להתארח בסופ"ש הקרוב במחיר משתלם במיוחד החל מ 700 שח למשפחה. האירוח בקרוואנים מדוגמים ומאובזרים, או בחניון לקרוואן שלכם מהבית.

להזמנות חייגו או שלחו וואטס: 0523071322

*שיהיה סופש אביבי ושמח במיוחד !*
*צוות כפר נופש דוגה*

מפת התמצאות